Göteborgsvarvet 2011

Då var varvet avklarat och för er som följt mig vet att jag inte varit nöjd med träningen, egentligen sedan hösten 2010. Men de senaste 6 veckorna har det gått på rätt håll och jag var hoppfull om att hamna på typ 90 minuter, ett par minuter från pers.
Hade förmånen att starta i grupp 1A vilket gjorde det enormt enkelt att få ett lopp i totalt eget tempo, ingen trängsel bara att försöka hålla igen och inte lockas gå med de snabbare löparna.
Planen var att hålla ett jämnt och kontrollerat tempo med en snitt fart på 4:15/km. Gick kanon ungefär halva loppet, då benen blev tunga som bly och bara inte orkade att flytta sig som resten av kroppen önskade.
Hade inte heller inställning att pusha på mig att försöka utan vek ned mig och tog mig i mål. En anledning till att jag inte pushade mig själv var nog att jag inte hade en chans att göra nytt pers och såg då ingen anledning att ta ut det där lilla extra när det gick tungt.
Tog mig i mål på 1.34.17 en tid som gör att jag nästa år förmodligen åker ned en startgrupp igen...
Nåja nu har jag ju ett år på mig att träna igen och nästa år då så :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback