Mastodont intervaller

Undrar om jag någon gång under alla år som jag tränat löpning kört så här pass mycket intervaller. Tempot var väl kontrollerat och passet inriktat på uthållighet.
Efter 20 minuters uppvärmning körde vi på.
15 minuter @ 4.36 min./km
90 s löpvila
8*4 minuter @ 4.30 min/km
75 s löpvila mellan varje
10 minuters nedjogg på det.
Konsten idag var nog att hålla tempot på rätt nivå, det är ju ganska lätt att trycka på det där lilla extra när det är tid för intervaller, men tror nog att det var på ganska rätt nivå idag.
Hade krafter kvar ända till sista intervallen, men den sög musten ur mig rejält, motvind och stigning gjorde att jag fick ta ut det sista.
Ett riktigt härligt pass och stort tack till övriga YIF löpare som var med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback