Lätt distans

onsdag morgon kring sjöarna i Hammarby. Utgick från Qulity Hotell Nacka och joggade nedför backen mot sjön, en sväng åt höger när jag kom ned och två olika viadukter så vips var jag på andra sidan och vid foten av Hammarbybacken, var lite sugen på att köra backintervaller där, men det får anstå till en annan gång, jag är ju för närvarande fast besluten att hålla mig till träningprogrammet. Fortsatte istället på skogsstigen jäms med vattnet, mycket mycket vackert, morgonen bjöd dessutom på klarblå himmel och några plusgrader, bitvis fick jag kisa då solen blänkte i det blanka vattnet.
Precis där skogen tog slut var jag tvungen att stanna upp då ett rådjurs (kid?) hoppade från stigen och ett par meter in i skogen. Rådjuret stannade sedan där och under några sekunder stod vi och kollade på varandra, rådjuret gjorde inga ansatser att ge sig iväg och det var jag som kutade först.
Gissa om jag förbannade mig själv som inte tog med telefon denna morgon, hade blivit ett underbart foto annars.....
Löpningen tillbaka mot slingans start bjöd inte på samma naturupplevelse då det saknades skogsstig och stora delar även gång/cykelstig, det fick istället bli genom villa kvarteren.
Men skam den som ger sig, det fick bli ett varv till på samma runda, naturen på utvägen, tyvärr inget rådjur denna gång och villakvarter tillbaka.
En timmes lätt jogg avklarad, sedan satt frukosten fint och en ny arbetsdag tog sin början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback