Sammanfattning

av fem dagars träning. Det har varit en intensiv vecka med tjänsteresa och svårt att följa träningschemat. Hittils är det endast torsdagens intervallpass som genomförts på "rätt" dag.
I måndags inledde jag veckan med backintervaller hemmavid.
10*200 meter. Kändes bättre än förra veckan, gick också några sekunder snabbare.
Tisdags morgonen blev det 45 minuters jogg (ca. 5 min/km), detta följdes av 5 st stegringslopp á 100m/st. Bra känsla och ganska pigga ben. Nöjd med tempot på joggen.
Onsdag fick bli dagen för veckans långpass, var i Göteborg och tog "min" vanliga runda där. Den består av Södra Vägen, Avenyn ner mot Nordstan, sedan svänger jag höger och fortsätter bort mot Skånegatan och åter mot Södra Vägen. Fyra dylika varv samt jogg till och från hotellet på Eklandagatan gav knappt två timmars jogg och ca. 21 km. Gick mycket lätt och även mentalt flöt det på.
Torsdag=intervaller så ock denna vecka. Var nu hemkommen och tänkte kuta tillsammans med "torsdags" gänget, men av det blev intet av lite olika anledningar. Så det fick bli intervall alena, ngt senare än normalt, men det var ganska skönt, nu blev det en stund i lugn o ro med familjen innan jag gav mig ut.
På schemat stod 3*8 minuter. Jag valde att springa i slingan i Sandskogen, här är underlaget fortfarande inte så kul, består av en mix mellan snö, is och barmark. Dock gick det att ta sig fram. Säker på att det stärkte benen, även om det tog på krafter och höll nog även nere farten något.
Fredag var egentligen vilodag, men den flyttas till söndag, så idag blev det 70 minuters passet som blev nästan 75 minuter. Blev inte många timmars vila för benen från intervallerna i går, vilket även märktes. Första halvtimmen gick bra, hyfsad fart och låg puls, men sedan kom tröttheten, främst i benen, men även pulsnivån gick upp. Märkte dock att det var svårt att dra ned på tempot, troligen en följd av gårdagens fart träning.
Kan det vara så att kroppen börjar ta till sig fartträningen?
I morgon lördag blir 30 minuter i tröskelfart, sedan vila på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback