Långdistans

snabba förändringar i väder, häromdagen gick tankarna med eller utan tröja, idag var det frågan om lång/kortärmat respektive långa/korta byxor, snabba omslag som sagt....
Det fick bli kortärmat och kortbyxor, det är ju trots allt juli månad :-)
Dagens pass avverkades med YIF, en liten grupp blev vi, när jag kom till samlingen strax före kl. 10 var det öde där och då tröt motivationen, men innan vi gav oss i väg så var vi iaf 4 st.
Österut längs med vattnet, förbi Nybrostrand och vidare mot Köpingebro. Små regnande gjorde inget, faktiskt ganska bra löparväder!
Diverse diskussioner gjorde att det flöt på snabbt och utan funderingar, vips var vi ungefär halvvägs och det var tid att fundera på tillbaka vägen. Sprang åter ner mot Nybrostrand för att springa de sista 5 km på samma stig som vi gjorde i början. När vi var tillbaka vid utgångspunkten var vi överens om att 2,5km till hade varit perfekt, så det fick bli en extra tur kring idrottsplatsen och Ystads Saltsjöbad, som inte det var nog så visade klockan att om jag sprang 300 meter till när jag kom till bilen så blev det exakt 22,5 km. Naturligtvis fick det bli så.
Nördigt, ja kanske lite men viktigt för mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback