Morgonlöpning

det var ett tag sedan jag körde "långdistans" så tidigt på morgonen som idag. Hade egentligen inte någon hålltid för att ge mig iväg men vaknade ganska tidigt och låste dörren typ 6.15 för att dra iväg.
En får vara försiktig då det bitvis var mer eller mindre blankis på trottoaren, inget vidare där inte och dessutom mörkt.
Idag valde jag att springa genom Sandskogen österut, på gamla militärvägen, ute vid golfbanan i Nybrostand, vände jag åter mot Ystad. Nu gick löpningen längs med riksväg 9 och då det fortfarande var mörkt så var det inget kul då bilarna kom med helljuset på. Blendad. Yes.
Nåja tillbaka i utkanten av Ystad forsatte rundan med sikte på att det skulle bli 20 km totalt, så det fick bli en runda vid Edvinshemsområdet innan det åter vände hemmåt.
Idag var löpningen riktigt tung och seg, men kanske inte så konstigt, blodgivning, ett par löppass i veckan och endast drygt 5 timmars sömn i natt.
Det kan ju ha sin förklaring där.
Måste bli bättre på att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback