Trelleborgsloppet

skum dag med skum inställning. På väg dit kände jag mig inte alls motiverad, inget nervös, bara att åka dit och kuta. Hade haft en förhoppning om att gå under 38 minuter denna dag men det skulle ganska snart visa sig inte vara rätt tillfälle alls.
Kom fel i starten, fick jobba mig igenom fältet de första 300 meterna för att inte riskera att trängas vid passagen ut från idrottsplatsen, fick bra flyt i löpningen de första 500 meterna, men sedan kom känslan av att det inte riktigt flöt på denna dag.....första km gick på 3.45 vilket gjorde att jag snabbt insåg att mina förhoppningar grusades då den alltid brukar gå typ 15-20 s snabbare än snittfarten dessutom var den ganska flack, det skulle komma de som gick långsammare p ga. svag stigning.
Blev snabbt passerad av löpare som jag vet att jag iaf skall kunna hålla samma tempo som t om ligga före om jag hade ambitioner på att gå under 38 minuter.
Halvvägs in i loppet pekade det på en sluttid av 39 minuter, då återstod det dock 500m med svagt uppför, det gjorde att det drog ut ännu något på sluttiden.
Summering av dagen bör väl vara att jag höll i och tryckte på vad kroppen klarade av, vek inte ner mig trots att det inte gick som tänkt, sista km är jag också nöjd med, min vana trogen kan jag ge lite extra där och plockade in tre placeringar samt fick till en hyfsad snitt fart om 3.35 där typ 20 sekunder snabbare än snittet på hela loppet.
Alltid något att ta med sig.
Nästa tävling är Veberöd halvmarathon - kan jag hålla samma fart där blir det ju riktigt riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback