Mjölksyra

på tok för fort.....blev ett intevall pass i kväll trots allt. Hade ju funderingar på att tävla i morgon kväll, Kullaloppet, men bestämde mig i f.m för att hoppa över det. Hade ju gårdagens backintervaller kvar i benen men va f-n det kan väl inte vara hela världen?
Efter uppvärmning och allmänt snack om hus, semester, arbete tillbyggnader var det så tid att ge oss av på den tunga delen av kvällens träning. Egentligen är det nog mycket av det sociala som gör att intervall kvällarna är så "heliga" för mig, påminner om den tiden jag försökte mig på att lira fotboll, d vs. mkt tugg och en del skitsnack med polarna. Naturligtvis är det också mycket enklare att motivera sig för intervallerna då man inte är mol alena.
Inget planerat på förhand och ingen "tränare" som berättade vad vi skulle springa idag så helt på någon form av känsla beslöt vi följade:
500 m
1000 m
500 m
1000 m
2500 m
förhållandevis lång vila mellan varje, inte riktigt lika länge som respektive intervall varade men efter de korta hade vi 90s och på tusingarna 3 minuter.
Öppnade riktigt hårt, hängde på Reine som normalt är ganska mycket snabbare än mig. Efter typ 150m började mjölksyran och 30 meter senare var det bara att släppa, då var benen som ett par furor fyllda med mjölksyra.
Stannade klockan på 1.39 d vs. en km fart på under 3.20, ups detta var ju bara första för kvällen.
Utav bara farten fortsatte det hyfsat även på resterande, även om det var riktigt tungt och benen var slutkörda när kvällen var över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback