Lördagsdistans

Lördag f.m och som brukligt ett långpass. Köpte ju nya skor i fredags så det var tid att inviga dem! Hade traskat runt här hemma med dem först i förhoppning om att inte få några problem vid långpasset.
Gav mig iväg hemmifrån i riktning mot idrottsplatsen för att ansluta till YIF´s långpass, dock inte så många denna dag, vi var två som gav oss iväg och vi hade lite olika planer för dagens pass också så det blev ca. 5 km innan jag åter löpte själv.
Det var en härlig lördags f.m med strålande solsken och ett böljande hav, grymt vackert att springa på standpromenaden med havet på en sidan och skogen tätt inpå, det är dessa stunder som man söker efter. Då vi passerade Ystads Saltsjöbad var det ett gäng som körde Yoga pass på en brygga där, nice :-)
Med de nya skorna och åter dämpning under fötterna rullade det på västerut. Dock började det ömma oroväckande i fötterna, kanske inte så lycket att köra långpass i nya skor, farhågorna började så sakta att krypa fram.....Efter Nybrostrand började jag närma mig halva distansen av det tänkta passet och kände av ett begynnande skoskav på högerfoten, så när jag hade nått halva sträckan, 12,5 km var det att stanna för att sträcka ut strumpor och knyta om skorna så de satt stenhårt och inte kunde röra sig på foten. Jag startade om på nytt och bestämde mig för att ta samma håll tillbaka för att ännu en gång få njuta av skogen och havet.
Ett tag efter pausen kändes skoskavet på nytt och jag började bli rädd att behöva ringa sambon för att bli upphämtad, men skam den som ger sig och efter en ganska kort stund försvann det. Jag tog mig hela sträckan hemmåt och kunde konstatera att en viss irritation fanns på foten och en dag med sanddaler var nog att föredra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback