Helgen

har erbjudit två pass i Sandskogen.
Igår lördag blev det ett snabbdistans pass om 5 km höll ca. 4 min/km och det var ganska tungt, svårt att förstå hur det går till att öka både fart och distans då det är tävlingen på 10 km.
Fortsatte med att springa in mina nya skor - de fick vara med på uppvärmning och nerjogg totalt 5 km, är inte riktigt kompis med dem ännu, men det kommer förhoppningsvis.
Idag söndag var det att börja komma in i normala gänger på nytt, är ju tid att jobba i morgon. Idag innebar det långdistans före frukost, hade tänkt mig en runda runt Ystad med start hemmavid. Vädret var dock inte överdrivet somrigt så det blev att ta bilen till slingan som ju erbjuder ett visst skydd mot väder och vind, sedan kan det ju diskuteras hur pass kul det är att springa dubbla varv på milslingan följt av ett 5 km varv?
Men nu är det iaf avklarat och resten av dagen blir det å ta de lugnt med familjen samt att ladda depåerna på nytt, känner mig ganska tömd efter morgonens tur. På vägen hem köptes nybakade frallor som avnjöts med en suveränt god kopp kaffe i uterummet. Både mysigt och gott :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback