Underbara morgon

Vilken känsla med dessa härliga morgon pass, speciellt på våren. Var nog på gränsen till frost då jag gav mig iväg, men solen var på väg upp och gjofde det så vackert. Sprang ut till slingan för att där köra dagens kvalitetspass, 20 minuter tröskelfart. Gav mig iväg kl. 7 så det var med viss förvåning jag noterade att det höll närmare 10 bilar vid slingan när jag kom det efter 20 minuter.
Beslutade mig för att köra tröskelpasset på 5 km slingan (som jag inte vet om den håller måtten riktigt...)öppnade i bra fart, ca. 4 min./km för att förmodligen sjunka något på slutet. Tyckte att jag höll ganska jämn fart hela tiden vilket borde göra att snittfarten blev 4.04, men distansen på GPS klockan var slingan endast 4,8 km vilket gjorde att snittet blev 4.20 istället. Är dock ganska skeptisk till den angivelsen.
Det viktiga var dock passet i sig, inte farten.
Totalt ca. 1 timmes löpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback