Långdistans

en kall och rå morgon. Blåste små dj----r ute......gav mig ut mot Hedeskoga och vägen dit var tung tung. Vände sedan mot Källesjö och fick någorlunda hjälp av vinden. Sedan fick det bli samma sväng som förra helgen, d vs. ut till slingan och ett varv på milspåret. Det gjorde susen, mycket mindre blåst och fortsatt njutning av skogen, då solen gjorde små men misslyckade försök att ta sig igenom molntäcket.
Fick idag fler tecken på att jag börjar bli stark, har väldigt lätt för att hålla nere pulsnivån för närvarande snittfarten idag var 5.14/km och pulsen 155bpm, trots gårdagens tävling och att jag bör vara ganska hårt nertränad just nu. När det blir tid att släppa på träningen något så tror jag även att de tendenser till att jag snabbt får hög puls vid motlut eller kraftig motvind, eller rent av något lite för hög fart, detta kommer att förändras till det positiva. Ser enormt fram mot vårens tävlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback