Dåliga förutsättningar

för ett behagligt träningspass var det idag. Endast drygt 5 timmars sömn, för mycket mat igår och dessutom ett par snapsar samt öl. Detta borde resultera i ett enormt jobbigt löppass men idag ville kroppen totalt annorlunda!
Det började dock som förväntat, lite segt och motigt men när jag nu tänker efter så var pulsen låg hela tiden, steg inte direkt högt, ett bra tecken på att kroppen är i god form.
Styrde skorna mot Hedeskoga vidare mot Källesjö innan jag åter tog mig innanför ringleden. Sprang sedan vidare mot slingan i skogen där det blev säsongspremiär på milspåret, innan jag åter tog mig hemmåt.
Även idag var det förhållandevis mycket folk i slingan, närmare 10 bilar idag med och både löpare, gångare samt även möte med ett par (påsk?)harar i spåret. Strax över 23 km med en snitt puls av 75% av max puls, snittfarten 5 minuter 14s/km. För en månad sedan gick liknande pass med ett tempo som var nästan 15 sekunder långsammare per km och dessutom med högre puls.
All träningen börjar förhoppningsvis ge resultat!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback