Tävling

I går lördag styrdes kosan mot Trelleborg för andra helgen i rad, även denna gång var det ett mil lopp som var anledningen. Inget stadslopp denna gång utan DM på 10 000 m på bana, alltså 25 varv runt och runt.
Nu blir saker och ting inte alltid som man tänkt sig, märkte redan på uppvärmningen att det inte stod korrekt till, hade en puls som var i paritet med ett långpass i hyfsat tempo redan då vi värmde....inga positiva indikationer alls. Nåväl startskottet gick och vi drog iväg, första km passerades på 3,56 och jag låg på typ 195 bpm, nästa km passerades på 4.03 fortfarande samma höga nivå, fortsatte ett varv till med försök att öka tempot något för att åtminstone springa under 4 minuter/km, men det varvet blev det sista, då jag passerade 200 bpm i ett tempo som jag vida överstiger på intervallträning och då typ 10 slag lägre.
Resten av dagen och även söndag f.m har det varit förkylnings tendenser men inte något som brutit ut...senare delen av söndagen har det blivit bättre!

Tror nog det är första gången jag har brutit ett lopp, och denna gång var det tack vare pulsmätaren, för utan den så hade jag nog inte haft känsla nog att känna av att kroppen inte ville riktigt denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback