Något lugnare vecka

efter förra veckans ganska tuffa vecka med intervaller, tisdag och torsdag, 10 km tävling på lördagen samt långpass på söndagen känns det som det är ganska lägligt med en riktigt lika tung vecka. Får väl se hur pass jag kan hålla det men har börjat försiktigt med två vilodagar!! Skulle egentligen kört intervaller tisdag kväll med klubben men kände mig trött och hängig under dagen så jag avstod och var hemma med familjen istället ;-)
Idag är jag i min "andra" hemstad, Eskilstuna, nöja är ju faktiskt två veckor sedan sist, och det lär bli fler gånger framöver också.
Efter transport under förmiddagen och sedan eftermiddagen tillbringades på kontoret så kom jag till hotellet vid 18 tiden, gav mig iväg ut ganska omedelbart, fick naturligtvis bli ett något enklare fartpass.
Totalt 10 km med 5 st fartökningar insprängda, två minuter i ganska hög fart, blev drygt 550 meter på dessa minuter, fortsatte sedan jogga till nästa km då jag åter ökade takten.
Till helgen är det åter tid med en tung helg, då det under lördagen är DM 10 000m, 25 varv på banan i Trelleborg! Återstår att se hur formen är då, kan det vara läge för nytt pers?
Söndag får även denna vecka bli dag för långpasset, nu återstår det tre veckor med med riktigt långa pass, drygt 3 timmar skall de vara. Efter dessa veckor är det tid att minska ner på träningen med månaden kvar till maran, det ju så svårt att dra ner på träningen, tror ju att försämrar formen......är ju precis tvärtom, måste försöka vara hård på det så formen är optimal när det är tid i Växjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback