Jag mötte Ronny....

under min "lilla" tur idag. Inledningsvis skall det väl sägas att långpass på inte helt kontrollerade sträckor skall nog undvikas....missbedömde sträckan och fick ringa efter skjuts med knappa milen tillbaka till föräldrarna.
Naturligtvis ställde min kära mamma upp och hämtade sonen...inte för att jag inte orkat ta mig hem, men det var liksom inte läge för ett pass upp mot 45 km, så här med ca. månaden kvar till maran, sliter ganska hårt.
Dagens runda utgick från föräldrarna i Tomelilla via Benestad, Övraby, Bollerup, Hannas och Hammenhög, så här långt flöt det på bra, pulsen var under kontroll, om än något högre än tänkt men det berodde mest på att jag stundtals hade svårt att hålla tempot nere. Dock började det klarna för mig att sträckan troligen skulle bli för lång men riktigt säker kunde jag inte vara.
Vid torget i Hammenhög så var det något spektakel med inspelning, teater? och så där, trodde först det var någon Wallander film som spelades in men inte visade det sig. Ronny Cronvall var där och vi pratade ett par minuter, tyckte nog att jag var något tokig som kom springandes så långt hemmifrån....dock så undrade jag detsamma då han berättade om vad killen som de filmade höll på med, han läste en bok och skulle så göra i typ 45 minuter, inget konstigt med det, om det inte varit för att han läste den i bokstavsordning! ja just det, från A till Ö, alltså kunde det vara typ 250 st av ordet "alla", för att sedan vara 190 st "alltid", undrar vem som är mest tokig killen som läste boken eller jag?
Jag fortsatte löpningen och nu började det gå tyngre, dels för att jag sakta och säkert närmade mig 30 km, men även för att det är mycket stigning inte så brant, men långt och konstant.
Missade också att svänga mot Östra Ingelstad, strax utanför Hammenhög och fortsatte därför fram till Smedstorp innan jag svängde ditåt, nu var jag helt säker på att rundan skulle visa sig för lång, så när jag passerade kyrkan i Östra Ingelstad, där det för övrigt fylldes på vatten, så ringde jag och beställde hämtning halvtimmen senare, då hade jag nyss passerat Kverrestad och hade 35 km på klockan, tyckte liksom det fick räcka för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback