Dåligt värre i Göteborg

Så var då årets halvmara i Göteborg avklarad, var en i mängden som bidrog till världsrekordet för halvmaraton. Vet inte om det var att det fanns betydligt fler deltagare eller mina ambitioner om ett snabbt lopp som gjorde att jag var frusterad under de första 3-4 km som det var trångt och gjorde det omöjligt att få en bra rytm i löpningen. Här började nog problemen för mig, glömde helt bort mig och försökte finna luckor för att få till mina planderade km tider, detta gjorde att det var enormt ryckigt och gick bitvis alldeles för snabbt och sedan betydligt långsammare. Fick slita hårt och fick inget flyt i löpningen någon gång under loppet. Halvvägs in i loppet så var jag fortfarande med hyfsat men kände att farten succesivt sjönk, och när jag kom in på avenyn blev det tom. att gå en kort stund under tiden som jag hällde i mig några muggar med vatten. Sedan tog jag mig åter i kragen och sprang vidare. Med en traditions enlig långspurt så kunde jag gå under mitt gamla pers med drygt 20 sekunder och det var ju trots allt det primära målet, även om jag är helt övertygad om att det finns kapacitet för att gå ner på tider kring 1.25, men det var helt enkelt inte rätt dag för det, denna gång. Rundan finns här: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=154331

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback