Ny vecka

som börjar hyfsat tråkigt och lite småstressigt. Upp i svinottan för att få dagens träningspass avklarat 10 km på cykelstigarna runt Backaskolan, veckans backpass avklarat. Var på väg att lyckas övertala mig själv om att det var någon förkyling på gång och därför skippa passet men efter ett par minuter så tog jag mig i kragen och steg upp - varför tveka?? När jag väl är ute på turen och speciellt efteråt är det ju så härligt, kroppen riktigt skriker ut hur nöjd den är.
Snabb frukost och sedan iväg för att lämna blod, så nu blir det troligen ett par riktigt tunga veckor med träning innan man återhämtat sig från det.
Borde egentligen inte fått lämna blod då mitt blodvärde var för lågt 132, måste ju vara minst 135.....men de upptäckte inte det förrän jag hade lämnat, nästa gång blir det å testa för lämningen. Dock så har de ju nytta av blodet i vilket fall som helst.

Tror nog att mitt låga blådvärde har att göra med träningen, det sägs ju att man "slår" sönder de röda blodkropparna när man är ute och springer, är det sant så e de ju inte så konstigt att värdet är lågt. Nu blir de å äta järna tabletter både morgon och kväll under ett par veckor.....så härlig magen skall bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback