Långdistans

brukar ju försöka köra dessa pass, hyfsat tidigt på lördagsmorgonen, för att inte halva dagen skall gå åt till träningen, men i morse var jag för trött för att ge mig ut och dessutom behövde jag nog lite påtryckning för att ge mig ut. Så idag fick det bli ett pass med Yif, begav mig ner till idrottsplatsen för gemensamt pass klockan 10, och tro att där var någon? Inte en löpare i sikte och klockan närmade sig 10 med stormsteg, nu började modet att svikta, skulle jag hoppa över passet, som tur var dök det upp två stycken precis vid slaget jämnt, så nu var det bara å ge sig österut. Genom sandskogen i motvinden på militärvägen mot Köpingebro, vi sprang i behagligt "snacke tempo". 
I Köpingebro bar det iväg mot Nybrostrand och sedan åter mot Ystad via löpning på sanddynerna i Nybro, genom skogen på södersidan. 
2 mil och 110 minuter, gjorde att passet flöt på lätt och behagligt. Nu stundar troligen ett par veckor av tuffare tränng då det åter är tid att öka på träningen och dessutom skall jag lämna blod nästa vecka, brukar alltid bli ett par veckor med sänkt kapacitet efter de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback