Fartlek i milspåret

Helgens långpass hoppades över då det kändes som förkyling var på gång, nu uteblev den och idag var det tid för träning igen. Tog ett par km innan det började rulla på, förklaringen lär ju vara att det blev en hyfad fest i lördags och det är kanske inte helt lyckat för träningen.....men sinnet skall ju ha sitt oxå ibland eller?
Idag fick det bli så kallat ett farlekspass, en intervall liknande träning men med konstant löpning, gav mig ut på milspåret och fic k stundtals sick-sacka mellan övriga flanörer, inget ont med det tvärt om kul att se så mycket folk i skogen, kan ju önska för deras egen del att de fortsätter motionera även när vädret inte är lika tilltalade som idag, motionen gör ju minst lika gott för kroppen en dag med sämre väder. 
För min egen del så var det lugn löpning under de första 2 km sedan var det tid för den första ökningen, 2 minuters snabbare löpning, sedan fortsatt jogg till nästa km markering och nu var det 3 minuters fart som gällde, kom oroväckande nära nästa km skylt och fick jogga riktigt riktigt sakta innan jag kom till skylten som visade 4 km, nu var det ju tid med 1 km fart pass och det tog 3.40. Nu hade halva slingan avklarats och jag joggade fram till skylten för 6 km, sedan var det samma upplägg som tidigare, dvs. 2 minuters fart sedan jogg till skylten för 7 km för att köra ett 3 minuters intevall, lyckades med bedriften att springa om en tjej strax före att jag sprungit mina 3 minuter, kändes så där kul att strax efter jag kutat om henne näst intill stanna, hoppas jag inte skrämde henne. Var nu endast 150 m kvar till den sista intervallen och denna var följdaktligen 1 km lång, sedan återstod det bara att slöjogga i mål samt avslutande stretching.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback