Lätt distans

om dryga milen, idag var det fokus på låg puls och det lyckades nog som planerat. Värre dock under dagens pass att hälsenan gjorde sig påmind något mera än den gjort de senaste veckorna :-( inget vidare, får väl ta och börja med den tråkiga rehab träningen igen. Fy. 
Dagens pass gick på stigen utanför ringleden, och vidare ner mot Österleden där jag forsatte parallelt med järnvägen, vid parkeringen var det något väldigt skumt, ett litet husvagns läger med tillbyggda tak och boningar, inne på järnvägs området, måste vara någon filminspelning......
När jag kom till korsningen vid Hamngatan tänkte jag svänga vänster och springa ner vid hamnen för att få en lite trevligare upplevelse, men tji fick jag, där hade de satt upp tivoli! Men mig veterligen skall det inte vara mer av den varan i vår lilla stad, troligen ännu en följd av någon filminspelning, hur som helst blev jag stoppad när jag skulle kuta genom området där och fick vända åter, nu blev det en tråkigare sträckning längs med vägen istället, drygade sedan ut turen med ett varv i Norra Promenaden också, tror nog att varvet där mäter en km, har inte funderat över det tidigare, det vackra vädret hade där lockat ut en del familjer med fika korg, trevlig omgivning att passera. 
Efter varvet i Norra Promenaden var det tid att börja ta sig hemmåt igen, via Malmövägen och sedan in på Backaleden och vips så var man hemma igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback