Bastulöpning

två dagar i Eskilstuna, igår när jag kom hit efter stora delar av dagen i bilen eller sittande i möte så var känslan måste ut och springa är så seeeg, bestämde mig då för att kuta till "lätta" slingan och springa 5 km där ett lugnt pass på totalt en mil inkl. transportlöpningen t or hotellet, dock var det groteskt kvavt ute, led dock inte så farligt av det under löpturen, hotellrummet däremot har kvällssol och den gör rummet hyfsat varmt på kvällen....

Idag planerade jag för veckans långpass tyckte det skulle fungera utmärkt, av flera anledningar, det skulle inte störa familjen något, inte ske så nära Wallanderloppet på tisdag, när jag klädde mig så kom jag till min stora fasa på att jag glömt vätskebältet hemma, nåja löste det med att fylla en vattenflaska och ha i handen. Gav mig ut i sakta mak p ga. värmen och att jag tänkte köra på ca. 2,5 timmar. Kom dock inte så långt förrän jag misstänkte att det inte kom att bli något långpass denna dag, värmen var enormt påtaglig med kvicksilvret passerat 30 grader, dessutom började pulsen gå oroväckande högt och halsen bråka på nytt....som vanligt när det brukar bråka så är det ingen riktig förkylning men det brukar kunna vara så ett bra tag, åkte därför direkt till hälsokosten och inhandlade en flaska KanJang, brukar hjälpa och om ett par dagar så är det förhoppningsvis borta. Vips.

Så dagens runda fick bli en mil och typ 54 minuter, som sagt lågt lågt temp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback