Småhala

intervaller i slingan, hade tänkt mig ett distanspass följt av lite styrka, riktigt så blev det inte, blev i stället intervaller med YIF Friidrott. Blev både många sådana och ett ganska långtpass.
Inledde som vanligt vid intervall pass med 2,5 km, detta följdes av ett löpskolning och några stegringslopp, sedan började vi på själva passet.
Först 12 st intervaller á 200 m på ca 44 sekunder/st, 30 sekunders vila mellan varje.
Efter detta löpskolning och fartökningar.
2:a blocket:
8 st intervaller á 300 m på ca. 68 sekunder/st, 45 sekunders vila mellan varje.
Efter detta löpskolning och fartökningar.
3:e blocket:
6 st intervaller á 200 m på ca. 89 sekunder/st, 60 sekunders vila mellan varje.

Nedjogg och avslutande löpskolning.

Återstår att se hur kroppen är i morgon, känner på mig att detta kommer förorsaka en del träningsvärk.
Trots den relativt stora mängden och tuffa intervaller kändes det bra, hälen spökade inledningsvis, men ju mer jag kom in i passet desto mindre blev problemen.

Mjölksyran gjorde sig ej heller påmind förrän på de sista intervallerna, som blev ganska tunga på slutet, som helhet är jag mycket nöjd med passet och det känns inte som vägen tillbaka till den form som fanns i början på hösen är så lång som misstänkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback