Nyår

firades med pompa och ståt, blev en låång dag.
Började med nyårsloppet på förmiddagen, starten var klockan 10, rundan avverkades i härligt väder, fick med mig Joel också som gick rundan tillsammans med farmor och farfar, dessutom hade han turen att att vinna pris efteråt, var utlottning på startnummer, ett paraply valde han, precis som han sagt tidigare, vinner jag något skall jag ta ett ett paraply som bara jag får ha. Roligt att det blev så.

Efter loppet tog vi bussen till Tomelila för att hjälpa till med matlagningen inför festen på kvällen, Joel blev passad av sin faster under tiden, som vi 7-8 killar fixade och kockade, det blev ju även lite Verner o Verner stuk. Skål.

Kvällen flöt på snabbt och vips så var klockan midnatt och det var tid att ge sig ut för att skjuta samt kolla in alla raketer och även ett glas med bubbel.

Nettan hade bestämt sig för att köra denna kväll och vi styrde skutan hemmåt vid halvtvå snåret, men en annan var inte så där sugen på att krypa till kojs, så jag ringde Richard och bjöd in mig till honom på ett par glas whiskey, trevligt värre hoppas de också tyckte det.
Var hemma vid fyra snåret och nyårsdagen har väl blivit ganska påverkat av gårdagens långa och hårda tempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback