Löpning igen

då var det åter till vardagen efter en veckas semester utan löpning, det blev ju en del annan träning, skidor på båda hållen. Nu var det tid att åter hoppa i löparskorna, och det var på utvilade ben som jag gav mig iväg, kände riktigt löpglädjen och steget flöt på helt underbart, dessutom minimalt med känning i hälsenan som jag har en del problem med, hoppas att denna vecka med uppehåll har gjort susen, ännu så länge bara positiva tecken på det! Gav mig iväg strax efter 7 på morgonen och det en härlig morgon att ge sig iväg. Sprang en runda i kvarteret och passerade Willys, för att fortsätta ut mot slingan i Sandskogen, väl där så fanns det en del andra morgonpigga individer. Valde att ge mig ut på milspåret även om det inte är upplyst så var det inga problem med ljuset, klar himmel gjorde att dagens första solstrålar lyste upp tillvaron. Hade radio i lurarna till att börja med men växlade efter en stund till Ac/Dc och deras nyaste platta, vilket gav mer kraft åt löpningen och nästan så man kom in i det tunga gunget under löpningen. Efter slingan blev det asfalts löpning hemmåt och nu hade trafiken börjat komma igång, passerades av en bil där någon rökare kastade ut fimpen, fy f-n vad äckligt. Då känner man sig väldigt fräsch och ordentlig i jämförelse, avverkat 20 km och allmänt välbefinnande och sedan se hur somliga väljer att förstöra sina kropper. När jag kommer in genom dörren hemma så är familjen på väg och vakna och Joel<3 kallar: Pappa kom in jag har saknat dig!! En helt underbar morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback