Fy för löpband

ännu en hotellkväll och löpband....idag i utkanten av ståkhålm, snö ute och därför tog jag ett pass på gymmet som tillhör hotellet, om det nu var något positivt med dagens löpband så var det omgivningen, ingen varm bassäng och bastu som förpestade luften, skönt och behagligt. Däremot var löpbandet av något sliten karraktär, stundtals så ökade och sänkte bandet farten efter eget tycke och smak...när sprungit typ 5,5 km så höll jag på att bli avkastad för tredje gången tror det var då beslöt jag mig för att sluta kuta och ägnade mig en stund åt styrketräning på maskinerna som fanns där. Styrketräning har ju de senaste åren varit i princip obefintlig bortsett från några armhävningar och situps, så det lär väl vara hyfsat med träningsvärk i morgon kväll.

Kommentarer
Postat av: MARiATON

Löpband är inga trevliga saker. Men tyvärr anser jag mig vara förpassad till dem nu när det är kyligt skitväder ute.

Tränar du bara för hälsans skull eller ska du springa ngt lopp?

Jag springer min första maraton i maj. Kika gärna in på min blogg om att komma i maratonform...Går lite upp å ner...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback