Snötäckt

mark och bra med fart under skorna.
För ovanlighetens skull gav jag mig ut på ett kvällspass. Kvällen till ära så har kung bore bestämt sig för att även Ystad skall klädas i vitt, så det är var en riktigt fin miljö att springa i.
Bestämde mig för att hålla en relativt bra fart, och lyckades hålla mig under 5 minuter/km, länge sedan sist.
Drygt 4 km ut till slingan där det blev lite löpskolning, hoppsan steg, hälkick, tålöpning, stegringslopp ja ungefär så.
Direkt på 2,5 km slingan och något högre fart igen.
Väl hemma visade klockan på att där var snittet 4.25.
Trottoarer och cykelstigar fick leda mig hemmåt igen. 10 km på 47 minuter och 30 sek. Godkänt. Dock hög ansträngning.
Misstänker att morgondagen får inledas med ännu ett träningspass och det i form av snöskottning. Sedan blir det att sätta sig i bilen och köra till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback