Kämpar på

för att få tillbaka det rätta flytet och även något som kallas fart.
Det går på rätt håll men det går saaakta, ligger fortfarande högt i puls, även om den sjunkit med 10-15 slag sedan jag återupptog träningen för ett par veckor sedan.
Tendensen är att det i börja på passen är relativt ok, medan den stiger kraftigt vid uppförsbackar och om jag försöker öka farten.
Ja ja det är väl naturligt att den gör så, det brukar ju ske när det blir något jobbigare, men fullt så här känslig brukar jag inte vara men det kommer säkert att bli normalt igen.
Kan det vara så att jag är otränad för närvarande?
Har gradvis ökat på träningen något och nu är jag återigen säker på sträckor kring 10 km, inte mycket att skryta med men för någon vecka sedan var ju "comebacken" hela 4 km! så en viss förbättring har ju faktiskt skett.
Försöker som de senaste årens vintermånader bli bättre på att köra löpskolning och styrketräning också, hoppas det blir mera långvarigt denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback