Ystads Terrängen

Tävlingen även denna helgen och som numera brukligt är vid denna hemma tävling ingår denna i helgens långpass, i år blev det extra långt då det är mitt i slutspurten på maraton träning. Tror nog inte det var många som sprang tävlingsbanan (6km) två gånger före start :) till det kom dessutom att vi sprang till startområdet också. Totalt drygt 15 km för uppvärmning. Eftersom dagens upplägg var som det var så hade jag inga större förhoppningar heller, först å främst att få ett kvitto på formen samt förhoppningsvis få till ett snabbare lopp än förra året. Starten gick och jag fick till en mycket bra öppning, ytterspår och ingen trängsel för min del vid den trånga passagen ut från starten. Öppnade första km på 3 minuter och 40 sekunder, började inse att det var något för snabbt för min del, då det saknades några personer framför mig som borde befinna sig där. Efter ännu någon minuts löpning rättade det till sig och ett för mig lämpligare tempo infann sig. Vinden var på rätt håll denna dag och när varvet vände tillbaka mot idrottsplatsen så fick man vinden i ryggen och hjälpte till något. Nu började den hårda öppningen ta ut sin rätt och det blev allt jobbigare, vid varvningen var det riktigt tungt ut till det att det åter vände tillbaka mot idrottsplatsen. Nu var det ett par framförvarande killar som jag började plocka in något på, jag närmade inte mig speciellt fort men steg för steg närmade jag mig. Med drygt 1 km kvar passerades den första av dem medan det såg betydligt svårare att nå nästa som även han liksom jag fått förnyade krafter på slutet. När jag närmade mig upploppet fick jag ganska många stöttningar och på den absolut sista metern passerade jag även nästa kille. Fullständigt slutpumpad i mål och ett snyggt pers med 45 sekunder, sluttiden stannade på 46 minuter och 5 sekunder. Nu återstod det endast transportlöpning hemmåt och dagens sista 4 km. Totalt drygt 30 km och knappt 2,5 timmes löpning. Ett "snyggt" foto av mig på upploppsrakan, http://www.tufvessons.se/uppdrag/090519yt/

Kommentarer
Postat av: Klas

heeej

kul att det går bra för dig när det gäller löpning. Själv så tränar jag skitmycket löpning, och jag hade ett enormt skönt långpass på 20 km igår.



keep up the good work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback