Kretstävling

och säsongspremiär. Kretsen består av 4 st Österlenklubbar, dock var deltagande från övriga klubbar än vår arrangörsklubb (YIF) närmast obefintligt iaf i seniorklasserna så vi dominerade friskt ! Själv kutade jag in på en fjärde plats, med någon distanserad som jag nog trodde jag skulle ha framför mig. Tävlingen var på en trevarvsbana men hyfsat mycket terräng inslag. På första varvet tog det ett tag innan alla kom in i rätt fart och placerade sig där respektive bör, själv hade jag någon framför mig som jag var ganska säker på att ha bakom mig när det var över, dessutom saknades det ett par killar där framme, efter första varvet hade det rättat till sig och slutplaceringarna började utkristallisera sig. Själv sprang jag ganska jämt med varvtider på 7.10, 7.20 och avslutade på 7.10. Tog inte ut mig helt då jag såg detta som ett bätte träningspass och fokus ligger längre fram i tiden. Närmare bestämt först och främst Göteborgsvarvet i halva maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback