v. 38

Måndag:
Så var det måndag och ny vecka med nya rundor och därmed nya mil som skall löpas!! Denna vecka fick inledas med det "korta" långpasset, dvs. 25 km på morgonkvisten. Trots vilodag i går så var inte benen med mig idag, gick långsammare än på länge snittade 5.24/km, men å andra sidan var det ganska högt prioriterat med att hålla pulsen nere. Turen gick längs Backaleden västerut, ner mot vattnet och längs västerleden tillbaka mot hamnen följde sedan kusten ut till campingen där jag vände inåt igen, för att gå på slingan i Sandskogen och även ta en runda på milspåret där, ganska lagom när det började ljusna för att springa där det inte var upplyst. När den rundan var avklarad så återstod endast ca. 4 km hemmåt, hemma igen strax efter kl. 07, snabb frukost, dusch och sedan var det bara att dra igång arbetsdagen. I morgon väntar ny bantävling, denna gång är det 2000m som skall springas på hemma plan.

Tisdag:
Så var det tävlingsdag igen! Denna gång var det 5 varv som skulle avverkas. Mycket kul med det initiativ som har tagits från YIF´s friidrotts sektion, vi börjar bli ganska många i den något äldre generationen nu som håller igång med långdistans, på startlinjen idag var vi 14 st varav 4 st kom utifrån, hade besök av bla. Björnstorp och Heleneholms löpare. 
Hade tänkt mig 5 varav @ 84 s, men det tog ju mn vana trogen inte så lång tid innan det sprack, öppnade första varvet på 77 sekunder men sedan lyckades jag stabbilisera det och låg hyfsat när min målsättning, ja förutom sista varvet då där det fick bli en liten spurt. Hade sällskap större delen av loppet av en kille från Heleneholm som var uppe och drog med ca. 1,5 varv kvar då trodde jag nog att han skulle dra ifån mig men inte, med ca. 300 m kvar drog jag upp min långspurt och han släppte tämligen omgående och var ca. 3 sekunder efter i mål. Totalt 7,5 km idag.

Torsdag:
Kände mig igår något sliten och tog därför en icke planerad vilodag igår, kände att det behövdes efter ganska mycket träning den sista tiden.
Idag var jag något piggare i kroppen och dagens intervaller gick riktigt bra, härligt flyt och bra känsla i dem.
Dagens uppvärmning och nerjogg var 4,5 km, intervallerna såg ut så här:
För omväxlingsskull körde vi idag intervallerna på milspåret och försökte rätta oss efter km skyltarna, det gick sådär.

1000 m @ 3,42  vila 60 s
1000 m @:3,42  vila 60 s
2000 m @ 7,51 vila 4 minuter
1000 m @ 3,45 vila 60 s
1000 m @ 3,45 vila 60 s
2000 m @ 7,53

Andra hälften är något osäkert med distanserna då km markeringarna var borta....fick gå på känsla om vart de brukar stå.

Lördag=lååångpass
Nu kan vi verkligen prata om långa pass, är 2-3 veckor nu med överlånga pass, som ett led i uppladdningen inför Växjö maran. Idag sprang jag iväg vid 5.45, startade västerut för att vara nere vid kusten lagom till soluppgången och där springa österut och se hela uppgången i horisonten, otroligt vackert, är värd hur mycket som helst denna vy, kommer bild på det senare.
Sprang sedan ut till Nybrostrand där jag rundade badet och sprang tillbaka i skogen, vid starten på motionsspåret gav jag mig sedan ut på 5 km rundan och sedan var det ju bara hemvägen kvar, och vips så var det 35 km avverkat idag, flöt på relativt bra, kände mig något seg vid 22-23 km men det släppt ganska omgående och flöt på bra resten av sträckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback