v. 37

Måndag:
Den traditionella morgonjoggen, var det tid för idag, var ju ett par veckor sedan sist, då jag under förra veckan var på resande fot. De 10 km med ganska mycket inslag av backar, tog idag 53 minuter och 30 sekunder.......5 minuter längre tid än för en månad sedan, men skall ju inte jämföra då ja för närvarande är mycket tung på grund av mycket mängdträning och för en månad sedan var det i stort sätt precis tvärt om, då jag laddade för ett par tävlingar. I morgon blir det tävling på bana, den klassiska distansen om 1 engelsk mil (1609m), skall försöka ta mig runt på 6 minuter, det borde ge ett snitt på 3,44/km vilket nog är ganska lagom mitt i denna period av hård träning.

Tisdag:
Bantävling på den klassiska distansen om en engelsk mil och som vanligt flyger tävlings djävulen i en när man står där på startlinjen, gick betydligt snabbare än planerat men kände nog aldrig att det gick för fort. 5.29 stannade klockan på och med det blev jag trea i dagens tävling.

Onsdag:
Ett "kort" långpass i morse, kände inget av gårdagens tävling, ett gott tecken då gick det inte för fort, var lite rädd att tempot varit för högt men det var inga problem idag. Börjar märkas att hösten närmar därmed mörka morgon timmar, var dock en härlig morgon med lite lätt dimma över havet men inget kallt. Tog mig västerut på cykelstigar för att sedan springa ner mot havet och följa kusten ut till "jakten", sedan letade jag mig in på slingan då hade det blivit så pass ljust att det fungerade att springa även på icke upplysta vägar, tog ett varv på milspåret och sedan hemmåt, totalt 25 km på 2 timmar och 10 minuter.

Torsdag:
Ohoj, så var det intervaller igen, idag var det, ja jag vet att det börjar bli lite tjatigt men det verkligen sega och slitna ben idag känslan av att behöva flytta ett par telefonstolpar var minst sagt påtaglig.....som tur var tror iaf att det var tur så skulle vi köra snabbdistans eller något som påminde om det. Efter sedvanliga uppvärmningen om 2,5 km blev det
5 km på 19,37
1 minutsvila
2,5 km på 9.01
och sedan nerjogg om 2,5 i lugnt och behagligt tempo. Alles 12,5 km idag.
Imorgon är det en välbehövlig vilodag. Skall bli skönt, inför lördagens långpass om 30 km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback