Härlig lördagsmorgon

Det jobbigaste med de långa passen är för närvarande inte jag blir trött utan det är nog mer åt att det är svårt med motivationen. Dagens pass blev något annorlunda, gav mig iväg vid 5.45 för att möta upp polaren vid 7 snåret på så sätt hade jag planerat att hinna ca. 15 km innan vi tillsammans avverkade andra hälften av mitt pass. Blev hur bra som helst, lite av att börja om på nytt när jag mötte Daniel, märkte inte av att jag hade 75 minuters löpning avklarad, distansen flyter på bra när man springer och småpratar under tiden.
En liten kul sak hände då vi kom till motionsspåret vid 8 tiden, ett lokalt handbollslag hade nyss avverkat ett löppass där, och tyckte att vi var ju sent på det som inte kom förrän då, ha ha, tji fick dem när vi visade på löpning i 2 timmar och 15 minuter samt 27 km, skrattar bäst som skrattar sist :-)
Totalt blev det 31 km idag på 2 timmar 37 minuter, mycket behagligt, nu återstår det endast 3 veckors mängdträning innan det är tid att trappa ner för formtoppning.


en underbar lördagsmorgon, jan det bli mer inspirerande under ett löppass?en tur igenom hamnen blev det också. Där fick vi glada tillrop av de resenärer som skull med båten. De skulle bara visst att vi då hade typ 22 km avverkade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback