v. 40

En något annorlunda vecka, iaf träningsmässigt, blev inget pass i måndags då jag kände mig hängig, förkylning eller nertränad, skit samma, var bästa att hoppa över passet, sedan åkte jag till Schweiz för några dagars kurs, kände mig fortsatt sliten och i sanningens namn var där inte så där överdrivet mycket tid över till träning heller, men på onsdags kvällen blev det 6,5 km som klämdes innan mellan utbildningen och den gemensamma kvällsmiddagen. Fredag morgon var jag så åter i Sverige men nu var det tid för mässa i Stockholm så det fick bli en kort sväng på morgonen med utgång från hotellet vid Arlanda, blev 6 km.

Idag lördag var det så tid för tävling, den något udda distansen om 1 timmes löpning, sanktionerad klubbtävling (YIF) på den fina banan vid idrottsplatsen. Vi var 15 glada löpare som ställde oss på startlinjen, där iaf en hade det snart 100 år gamla klubbrekordet i sikte, 15310m tror jag det var, och det klarade Stefan med galans, tror han kom typ 16,2 km, undrar om det står sig de närmaste 100 åren?
Själv hade jag planerat för 4.30 tempo dvs. det tempo jag planerar att hålla i Växjö om 14 dagar, men då blir det ju något längre distans. Öppnade de första 3 km på 4.25/km d vs. något snabbare än planerat gick som galant även om många av de som jag normalt brukar vara före försvann ....efter ett tag så var vi ett par killar som växeldrog ett par varv och då ökade vi tempot något, körde ett par km runt 4.20, men med ca. 20 minuter kvar, tyckte jag att det alldeles för lätt och beslöt mig för att öka tempot och avslutade med några km i 4 minuters tempo, tror att den sista km gick ner mot 3.35.
Ett väl disponerat lopp som gav mycket positiva signaler nu är det bara å försöka hålla träningen på en lagom nivå fram till tävlingen så skall det nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback