v. 10

Måndag:
Ny vecka och nya mil att springa, under morgonpassen börjar jag nu skymta soluppgången, härligt! Idag var det ett ganska behagligt pass som avverkades, möter en och annan löpare på mina morgonturer.

Tisdag:
Kort styrkepass, innehållande hopprep, utfallssteg samt arhävningar och situps, lite känningar i vänstra överarmen, typ någon inflammation eller så.

Onsdag:
Jobbade länge i går kväll och tog mig därför lite sovmorgon, kom ut på morgonens pass vid 06.30 och avverkade ca. 10 km i ett soligt skåne.

Torsdag:
Intervallkväll, börjar nu att dra ner på distansen för att kunna öka farten, idag var det dock väldigt tungt, lämnade blod i början på veckan och det bruker alltid återspegla sig på intervall passen.
Intervallerna var 5*1000 följt av 2*800, snittade ca. 4 minuter/km, ca. 15 sekunder över var jag skall vara när formtoppen finns.

Fredag:
Långdistans 25 km, första milen var det otroligt segt i benen, förmodligen sviter från gårdagens intervaller, hade ju gått mindre än ett dygn sedan de påbörjades. Efter första milen släppte segheten och det kändes bara bra, de sista km var dock mycket tunga igen, men det är väl så det skall vara vid denna tid på säsongen, nu blir det troligen löpvila i två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback