v. 24

Måndag:
Då var det tid att komma tillbaka i någon form av normal träning igen, har varit ryckigt sedan uppladdningen inför Göteborgsvarvet. Idag blev det sedvanliga morgonrundan, tyckte det var tungt och jobbigt samt pulsen något hög, ända tills jag kollade klockan och såg att tempot var något högre än vanligt på morgonen, inte något snabbdistans tempo precis, men ändå.

Tisdag:
Befinner mig i ett blåsigt Växjö, och idag fick det bli en snabbdistans om 5 km runt Växjösjön, avverkades på klart godkända 19 miuter och 53 sekunder, väldigt nöjd med tiden men hade ingen bra känsla i löpningen, kan nog bero på att farten var ganska hög. Totalt med upp o nerjogg 10 km.
Nu blir det att bänka sig framför TV´n vid baren och njuta av en förhoppningsvis trevlig fotbollskväll.

Torsdag:
Nu vet jag varför det inte kändes helt ok i tisdag, var nog inte farten som bråkade, nä har något skit i kroppen, lite strulig i halsen, inte ont men ändå, trotsade detta och skulle försöka mig på kvällens intervaller, misstänkte redan på uppvärmningen att något inte stod rätt till, 75% av maxpulsen på uppvärmningen är iaf 10% för högt. Beslöt mig ändå att testa första intervallen i lägre tempo än normalt, körde på i 2 st "tusingar" i typ 4.45 fart, men då låg jag närmare 90% av max, så beslutet att lägga ner dagens träning var inte särskilt svårt. Hade hoppats på ett bra pass för att stå på startlinjen i Malmö på lördag med ett bra självförtroende, nu tyder allt i stället på att det inte blir någon start om inte "förkylningstendenserna" snarast försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback