Wallanderloppet

Åter dags för tävling på hemmaplan, denna gång i kriminalromanernas tecken. Visste inte riktigt hur jag låg till, har på senaste tiden fått lite motsägelse fulla tecken från kroppen, men idag kändes det lätt och bra på uppvärmningen, hade dessutom bestämt mig för att gå ut hårt och försöka hänga på långt fram. Öppnar första km på 3.22 oj oj, det var snabbt men bestämmer mig för att fortsätta hänga på, ganska snart kommer den första och enda motlutet som är något att bry sig om. I utförslöpan som följer försöker jag sträcka ut, sedan kommer ett parti som är ganska kul att springa där det börjar bli mer folk längs banan, förbi Stortorget med mycket folk, vidare till Norra Promenaden där det blir ett varv på grusunderlaget, tar även en klunk vatten där, killen som legat bakom mig större delen av loppet går nu upp och börjar dra, ganska skönt för det gör att vi fortsätter att hålla ett högt tempo, när vi kommer ut från parken blir det på knixiga vägar åter mot centrum, får bitvis kämpa för att hålla steget men det känns ändå som det inte är något större problem, med ca. 1 km kvar kommer vi ikapp en kille till och efter detta blir det lite inbördes kamp mellan oss tre, vi ligger stundtals på bredd allihop och ingen är beredd att ge sig, med ca. 400 m kvar så ökar jag tempot något för att försöka hänga av de övriga innan vi kommer till upploppet detta lyckas också utan några större problem, blir något förvånad då jag märker att de inte svarade, istället tar jag snabbt in på ännu ett par killar, dessa kommer jag ej ikapp, knappa 5 sekunder efter i mål. MIn tid blev 22.28, vilket är en förbättring med 58 sekunder jämfört med förra året och det kan väl inte annat än vara nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback