v. 30

Torsdag:
Åter tid för intervaller, var väl ganska tveksam inför dagens pass, även om jag trott att jag skulle ha mer känningar av tisdagens låååång pass än som är fallet så trodde jag nog att löpningen skulle vara hämmad. Under uppvärmningen så var det precis som befarat stelt och något ömt. Sedan väntade intervallerna i form av 2*2,5 km, trodde nog att det skulle gå på ca. 10 minuter, öppnade första km på 3.43 och lyckades hålla tempot hela varvet. Tiderna blev 8,58 respektive 8,47. Totalt blev det 10 km idag.

Söndag:
Veckans sista pass, endast 3 pass denna vecka men å andra sidan så var ju tisdagens löppass något utöver det vanliga :) .
Hade idag funderingar på att köra ett pass runt 2 mil, men vid närmare eftertanke hade jag nog fått denna veckas ranson av längre sträckor. Blev istället att köra ett varv på milspåret i Sandskogen och försöka att hålla lite fart i stället, var på förhand inställd på att det skulle vara ganska segt och var glad om varvet tog ca. 45 minuter. Den första km kändes verkligen inte bra, sega och tunga ben. Men fortsatte att köra på i något högre tempo än vad jag normalt tränar i, då jag passerade halvvägs så blev jag något förvånad, 21 minuter och 45 sekunder indikerade att det trots allt fanns något att glädjas åt, kunde utan större ansträngning fortsätta och ja t om. öka på andra hälften, klockan stannade på 42.17, tror faktiskt att jag aldrig kört ett så pass snabbt milpass på träning, indikation på att formen är god denna sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback