v. 28

Tisdag:
Wallanderloppet, 6 km på 22 minuter 28 sekunder, mkt nöjd, hade bestämt mig för att gå ut hårt och sedan se hur längde det höll. Totalt 15 km med uppvärmning o nerjogg samt transportjogg till och från loppet. Längre rapport finns i separat inlägg.

Onsdag:
Nya skor, skall förhoppningsvis råda bot på den onda hälsenan, har ju konstaterat att smärtan i princip endast fanns då jag använde mina "gamla" löparskor, visade sig även idag då jag testade ett par av samma modell, smärtade lite i vänsterhälsena, och då jag provade ett par Nike så var det mycket bättre, så det fick bli att byta fabrikat. I kväll var jag tvungen att även löptesta skorna, mycket lugna 5 km blev det.

Torsdag:
Återigen tid för ett intervall pass, gick förvånansvärt enkelt idag, med tanke på att det endast är två dagar sedan senaste tävlingen, dock körde vi något kortare än vanligt.

Uppvärmning
2,5 km   14,30
Intervall:
500 m   1,44
500 m   1,40
1000 m  3,33
1000 m  3,28
5 km inkl. 2 st fartökningar á 1 minut.  25 minuter 30 sekunder.

Fredag:
Transportlöpning till svärföräldrarna i Sjöbo, fick bli på väg 13 dit, hade egentligen velat ha mindre traffikerad väg att kuta på men efter lite räknande på det skulle det bli minst 6 km mer och det kände jag mig inte mogen för, blev ju ändå 26 km, och det var närmare en månad sedan jag var över 2 mil. De första 8 km var det lite segt och "tråkigt" men sedan lossnade det och flytet infann sig, km lades till km och konstigt nog gick det allt lättare allt eftersom, en sådan där dag då det bara flöt på. Hade laddat ordentligt med vätska, 1 liter sportdryck och ett par deciliter vatten förbrukades. Farhågorna för att det skulle bli problem med trafiken blev till min glädje inte besannade, trafiken var inte så riklig som befarat och de flesta saktade in eller tog ut svängarna ordentligt.
Dock inträffade "den vanliga" incidenten vid landsvägslöpning och jag förstår egentligen inte varför det blir så nästan varje gång, vad det handlar om är när det bakifrån kommer bil på omkörning och det skall naturligtvis ske precis mitt för en intet ont anandes Patrik, som tyvärr inte har ögon i nacken. Man hör ju klart och tydligt när det kommer bilar bakifrån men inte om de får för sig att köra om samtidigt som de passerar mig, och varför de inte kan tuta innan omkörningen påbörjas förstår jag inte heller.
Då man möter bilar som inte har möjlighet att gå ut en aning så stannar jag ju till i väggrenen men dessa "fjantar" som kommer bakifrån hamnar ju otäckt nära en utan minsta varning. Nu fick jag det sagt.
För övrigt var det ett kanon pass.

Söndag:
10 km morgonjogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback