v. 07

Onsdag:
Förra veckans uppstart efter förkylning blev inte så lyckad, 5 km på onsdagen sedan inte mer, kändes inte helt ok, fortsatta problem med halsen och hosta. Har fortfarande hosta men känner mig pigg för övrigt, tyckte därför det var hög tid att komma igång. Min sedvanliga morgontur dock kortade jag av den med 1 varv så sträckan blev 7 km och ett mycket lågt tempo, tog nästan 40 minuter på ....kändes lätt och bra att vara igång igen, ett orosmoln är dock att pulsen är för hög, får vara uppmärksam på detta, har kanske fortfarande något skit i kroppen, har jag riktig tur är det bara det att kroppen skall komma igång igen.

Torsdag:
Och så var det tid att testa med lite fart i träningen. Tog det något lugnare än jag brukar, tror det var ganska vettigt med tanke på mitt uppehåll, fortfarande är har pulsen tendens att sticka iväg, men känslan var utmärkt, och det kändes verkligen inte som det var något problem med pulsen. Dagens intervaller var mera av fartlek, d vs. långa intervaller utan någon egentlig vila, i stället var det joggvila som gällde 500 meter jogg mellan varje fartpass.
1000m
2000m
2500m
snittade ca. 4 minuter/km vilket är ungefär 15 sekunder långsammare än jag brukar ligga på vid de distanserna.

Lördag:
Några veckor sedan det var längre distanser, så jag gick tillbaka till 15 km idag och försökte verkligen hålla nere pulsen och strunta i tempot, gick inget vidare med pulsen, snittade 169 och en fart om 5.45/km.....en halvminut för långsamt och 10-12  slag för högt, dock kändes det bra, inga problem alls. Verkligen skumt detta, får ge det en vecka till sedan är det nog tid att undersöka vad som står på, om det inte blivit bättre. Kan det vara överträning??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback