v. 32

Måndag:
Fortfarande semester, men tänkte mig ändå ett morgon pass före det att sambon körde till jobbet, var dock något irriterad i halsen samt kände mig seg i kroppen, så beslutade mig för att se hur dagen utvecklades. Halsen kändes ganska snart mycket bättre men fortfarande trött och seg....kanske sviter efter helgens festligheter? Beslöt mig ändå för ett pass på milspåret mot kväll till, inledningsvis kändes det ganska segt men det släppte och blev ett hyfsat pass, inte det bästa passet men tog mig runt på bekväma 47 minuter och slapp dessutom de värsta regnskurarna.

Onsdag:
Semestern börjar lida mot sitt slut och försöker vänja kroppen vid "normala" rutiner igen så idag fick det bli ett morgonpass på den traditionella rundan, försökte dock vara något så när human mot kroppen och startade inte förrän vid halvsju snåret. Försökte hålla något högre tempo än normalt och så blev det också, tryckte av klockan på drygt 47 minuter, vilket är ca. 5 minuter snabbare än den normala behagliga tempot på den rundan som mäter strax över 10 km.

Ett andra pass blev det även idag, Joel ville ut och springa en runda, i likhet med förra veckan, men det tyckte inte jag utan om vi skulle till skogen idag fick det bli att han cyklade, eftersom vi försöker lära honom att cykla utan stödjul passade det utmärkt att sätta på pinnen och jag fick jogga bakom, gick ganska bra även om det är svårare med balansen i slingan. Avverkade 5 km rundan på 28 minuter.

Torsdag:
Tid för nytt intervallpass, lite manfall på dagens pass men vi tappra två som körde intervaller körde på iaf. Blev att vända på förra veckans pass, alltså blev det idag:
1000m     3.31
2000m     7.13
3000m     10.41
Naturligtvis uppvärmning och nerjogg oxå, samt "joggvila" mellan första och andra intervallen så blev det totalt 11,5 km idag.

Lördag:
Långdistansmorgon, stack iväg strax efter kl 6 i morse, tog en runda ut mot Hedeskoga, vidare mot Västra Sjöstaden och ner till kusten för att följa den drygt en mil mot Nybrostand, otroligt härligt att på en solig morgon komma vid kusten, mötte där en del andra motionärer men även någon morgonbadare.
Strax före Nybrostand gick jag på slingan och sprang ca. 6 km på den innan det blev de avslutande sista 5 km hemmåt, totalt blev det 30 km på morgonkvisten och det kändes mycket bra inte sliten i kroppen och även mentalt var det inte så tungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback