v. 15

Måndag:
Snabbdistans 5 km ca. 50 sekunder snabbare än förra gången jag tog samma runda, och känslan var helt ok, formen är helt klart på väg, idag tog rundan 20 minuter och 2 sekunder. Uppvärmning och nerjogg och rundan blev totalt 10 km.

Tisdag:
Träningsfritt och en helkväll framför TV´n först hockey med Mif-Rögle.... hu vad nervöst, när den är slut så blir det Liverpool-Arsenal.

Onsdag:
Morgonjogg med 3 varv runt Backaskolan, som vanligt drygt 10 km och tiden var ungefär som vanligt också, typ 53 minuter. Har också tagit mig ett besök på vårdcentralen idag, för halsprov, då det florerar streptokocker i familjen, än så länge hade jag dock klarat mig får hoppas att det förblir så också, ett träningsavbrott p ga. sjukdom skulle vara synnerligen olämpligt nu.

Torsdag:
Intervaller, kort rapport, kvällen ägnas åt att njuta av Rögles avencemang till högsta serien.
1000m   3.34 vila 60 s
1000m   3.39        60s
1000m   3.40        60s
1000m   3.43        180s
500m    1.45          30s
500m    1.45          30s
500m    1.47          30s
500m    1.43

Uppvärmning och nerjogg på det innebar ca. 11 km.

Fredag:
Hu nu blev det tufft, efter gårdagens rysare framför TV´n med obeskrevlig lycka då Rögle klarade elitplatsen, laddade jag ordentligt med mat för att ta mig ut på helgens långpass tidigt i morse, egentligen inte riktigt lyckat att mindre än 12 timmar efter tufft intervall pass dra iväg på långrunda, men helgens planer gjorde att det inte fanns några andra alternativ. Kortade ner rundan något för att hinna före jobb och att skona kroppen något, 22,5 km på 2 timmar och det gick förvånansvärt smärtfritt, men så var det bra förutsättningar, lyssnade på radion om rapporter från hockey´n i går och en gryning som var underbar om än något kylig.

Söndag:
Iväg med familjen över helgen och dagens löppass gick av stapeln i Hultsfred! Tog mig en morgonrunda och tror nog jag fick se det mesta av byn både en och två gånger under den mil jag samlade på mig, pigg i benen efter vila sedan i LD passet i fredags, tyder på bra form då återhämtningen från ett par tuffa dagar går snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback