V. 40

Måndag:
Efter uppehåll på drygt en vecka pga. skadekänningar i fot och förkylning, så började jag med lätt löpning i slutet på förra veckan då vi var på Lalandia, fredag blev det knappt 6 km och på lördagen 10 km.
Nu idag måndag så körde jag mitt vanliga 10 km pass på morgonen med inslag av backar. Kändes hyfsat även om det inte var helt på topp.

Tisdag:
Skall försöka köra lite styrka hemmavid och i morse inledde jag med hopprep och 2*15 situps resp. armhävningar avslutade med 10 st utfallssteg. Skall ökas på gradvis under hösten.

Onsdag:
Vanliga morgonrundan på 10 km. Ganska tungt även idag, inga känningar av den onda foten från förra veckan.

Torsdag:
Ny morgon med hopprep, situps, armhävningar och lite utfallssteg. Men oj vad man snabbt får upp pulsen när man hoppar rep.
Torsdag kväll, som vanligt är det intervallträning som gäller denna kväll, ganska länge sedan jag körde ett ordentligt pass. Detta märktes också i form av extremt dåliga tider och taskig känsla.
Vi körde 6*800 m tiderna varierade mellan 3.01 och 3.16 mycket dåligt..... totalt med uppvärmning och nerjogg ca. 1 mil denna kväll. Nog ganska sliten för övrigt då jag somnade direkt när jag skulle natta lillkillen där hemma.

Lördag:
Långpass i tidig morgonstund upp vid 5.30 två glas vatten och en banan senare iväg. Eftersom det var några veckor sedan det begav sig med långpass senast blev det något kortare än vanligt. Efter 18 km var jag hemma igen och en snabb dusch sedan iväg med Joel till badhuset och hans sim/bad & lek.

Söndag:
Arbete hemmavid, fixa lister m.m till det nyligen inglasade uterummet.
Kort styrkepass hanns också med.
100 varv med hopprepet.
2*20 situps och armhävning
1*10 utfallssteg.
Kändes betydligt bättre än tidigare i veckan. Återstår att se om det beror på att dagens träning skedde på lite vaknare tid, eller om kroppen börjar komma igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback