Lundaloppet

Tävling var det idag, Lundaloppet, 10 km ganska kuperat, inte så branta, men långa, typ 2 km stigning på varje varv (2 st varv a 5 km).  Förra årets tid var 42.30 och trodde nog inte det skulle vara några problem att rå på den idag, hoppades på tider ner mot 41 minuter. Varvade på 20.04 och en snabb tanke på att gå under 40 minuter fanns i tanke, men det slog jag snabbt åt sidan, eftersom jag hade stigningar kvar, samt ville inte bränna mig totalt inför GBG varvet nästa vecka. 9 km passeras på 36.40, då jag påbörjar en kontrollerad långspurt och är medveten om att de 41 minuterna går jag under frågan är med hur mycket?
Det flyter på mycket bra och när jag kommer in på idrottsplatsen slår klockan över på 40 minuter och då inser jag att jag är så så nära....till slut knäpper jag av min egen klocka på 40.23, en tid jag borde vara mycket nöjd med och med lite distans är jag nog det också, men lite försmädligt är det att inte komma under "drömgränsen". Krafterna fanns där men jag planerade inte för det, då jag inte trodde mig vara så nära som det nu blev.
Ett ganska skönt kvitto på formen, trots att vi körde hyfsat tuffa intervaller i torsdags.
Så nu gäller det väl bara att finslipa formen inför nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback