Göteborgsvarvet!

Göteborgsvarvet! 1.30.53=Nytt pers med 2min 43 sek. Skitnöjd.
I mitt inre hade jag en förhoppning om SUB90, men det fanns inte en chans denna dag. Detta var troligen så nära max som jag hade möjlighet till.
Hade en förhoppning om att öppna i 4.10-4-15 tempo, men trängseln i starten gjorde detta helt omöjligt, dock gick det snabbare än väntat, första km avverkades på 4.30, sedan började jag finna rätt tempo, med passeringar runt 4.15.
När 1/3 hade passerats låg hade jag 29.30, vilket gav mig en förhoppning om att klara 90 minuter, men detta sjönk allt eftersom och efter 2/3, dvs, vid 14 km passage hade jag timmen jämt och insåg där att det skulle vara tufft att fixa det, med en bro och den svaga stigningen uppför avenyn kvar.
Normalt brukar jag ha krafter kvar att påbörja en långspurt den sista km, men i år klarade jag inte det, försökte men det höll sisådär 150 meter sedan fick jag dra ner på tempot igen.
Trots att jag inte gick under de 90 minuterna så är jag mycket, mycket nöjd och har fått ännu ett kvitto på bra form och att mitt träningsupplägg fungerar bra.
Skall bli mycket spännande att se hur det går de närmaste åren, på de sista 3 GBG varven har jag ju persat med 2-3 minuter per år.
Hur länge skall det gå att fortsätta så

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback