v. 50

Måndag:
Morgonbackar, 10 km kändes ganska lätt idag, 52 minuter vilket är ungefär som vanligt. Nu skall jag iväg och lämna blod, så träningen blir lite lidande ett tag framöver.

Tisdag:
Styrketräning, trots blodgivningen går kändes det lätt, ökade nu på till att köra 4*20 av situpsen och armhävningarna. 10 utfallssteg fick som vanligt avsluta.

Onsdag:
10 km morgonpass, på cykelstigarna hemmavid. Härlig morgon med hög frisk luft och förvånansvärt lätt gick löpningen, kände endast av blodgivningen vid efter någon uppförsbacke då pulsen steg något mer än normalt.

Torsdag:
Idag blir det att köra dubbla pass. Styrkepasset hanns med på morgonen före lucia firande på dagis. Blev som i torsdags, hopprep följt av 4*20 situps och armhävningar och avslutade med 10 utfallssteg. I kväll blir det att köra intervaller.
Pass # 2:
Intervaller eller kanske mer riktigt fartlek, totalt 12 km i kväll varav 5 km bestod av uppvärmning och nerjogg. Själva kvalitetspasset var
1000m fart   3,58
500 m lugnt 2,35
1000m fart   3,59
500 m lugnt  2,52
1000m fart    3,55
500m lugnt   2,55
200m fart      7,48
500 m lugnt  2,35.
Idag hämmades jag av blodgivningen, fick snabbt upp pulsen och det var svårt att återhämta sig, tiderna var också sämre än normalt. Men så här brukar det var ett par veckor efter lämning så det torde inte vara något att oroa sig för.

Lördag:
Långdistans, körde idag tillsammans med YIF friidrott, vi var 10 st som gav oss iväg och 2 st som kom tillbaka....inte så farligt som det låter, alla hade inte som ambition att springa samma sträcka. Ett mycket härligt pass i ett underbart väder, ganska många småstigar och grusvägar som jag ej sprungit på tidigare, detta pass gav mersmak och när tillfälle ges framöver kommer jag att försöka vara med fler gånger. Totalt blev det ca. 19 km på 95 minuter.

Söndag:
Lite sliten efter gårdagens pass, som var längre än jag kört den senaste månaden samt bitvis gick i ett högre tempo än jag brukar köra på långpassen. Idag var det tid för styrka, eftersom det är helg blev det lite fler varv med repet, 200 st idag, sedan 4*20 situps och armhävningar och 2*10 utfallssteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback