Träningsvärk

ja det är faktum, låren har tydligen fått sig en riktig duvning i helgen, med tävling i lördags och långdistanspass igår. Hyfsat länge sedan jag hade någon känning av träningsvärk, visst sliten är man ju ofta men att ha känslan av träningsvärk....det är inte vardagsmat. Egentligen tycker jag nog om den, så där lite svagt öm i låren, kände av det under dagen och blev ännu mera påtagligt i kväll när jag gav mig ut på en 45 minuters runda.  Nya löpvägar för min del iaf, är i Stockholm och vid foten av Hammarbybacken går en runda på ca. 5 km vid Hammarbysjöarna.
Transportlöpning på några hundra meter samt någon extra sväng gjorde att det blev de planerade 45 minuterna samt avslutade med 5*100 m stegringslopp. Kändes faktiskt riktigt bra på stegringarna trots träningsvärken. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback