Wallanderloppet

då var det avklarat för detta året. Hade inga större förhoppningar om en bra tid, förra årets pers med 22.43 trodde jag inte att jag skulle vara i närheten av. Hade en ganska så vid tidsram som jag hoppades kunna hålla, 23-24 minuter på den 6015meter långa banan.
Bestämde mig att till skillnad från tidigare år försöka hålla ett behärskat men högt tempo utan att behöva känna att jag låg på gränsen till att inte klara mer.
Till min stora förvåning så visade klockan vid 2 km passeringen på en snittfart kring 3.52, och detta efter den tyngsta delen av tävlingen, väldigt mycket stigning dittils.
Vidare ner mot centrum och passerade stortorget, alltid kul mycket folk och många glada tillrop, speciellt men YIF Friidrott tröjan på!
Passerade genom norra promenaden och tog ett glas vatten där, hälften fick jag i mig resten hällde jag över....Så pass långt in i loppet (ca. 4 km ) hade jag passerats av en mindre klunga om 5-6 löpare, orkade inte riktigt att ta rygg på dessa, utan låg några meter bakom dem
Men när vi hade mindre än 1 km kvar så började jag plocka in på dem, och när upploppet började hade jag krafter kvar att gå om samtliga förutom en, upploppet gick snabbt och vips så var det slut för denna gång.
23 minuter och 2 sekuner, endast 20 s efter förra årets pers, en sluttid som jag är helt nöjd med, har ju haft en dryg månad med minimalt med träning och det är först den sista veckan som det börjat kännas hyfsat ok igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback