Tendenser

till att det börjar vända kunde jag konstatera under dagens intervall pass. Ett något annorlunda upplägg mot hur jag normalt brukar lägga upp det. Idag värmde jag med 5 km i hyfsat tempo, tror det tog knappt 23 minuter.
Efter stretching och något att dricka bar det iväg.
Tränaren hade bestämt dagens upplägg och det skulle springas i samma fart som Wallander loppet (6 km) bör springas i nästa vecka.
1 km 3:40
3 min. vila
1 km 3:43
3 min. vila
2 km 7:31.
Siktade på att hålla 3:45min/km och det lyckades ju. Det som gjorde mig mest nöjd idag var att löpkänslan började infinna sig igen. Intervallerna inleddes med bra flyt och härlig känsla.
Ger goda vibbar inför nästa veckan.
Kanske är jag på väg att få igång kroppen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback