Inspirerande

inlägg i bloggen....hur skriver man dem på bästa sätt?
Funderar en del på hur jag bör skriva för att det inte bara skall vara en uppräkning av vad jag tränat, jag vill ju med denna blogg inspirera andra att ge sig ut och få uppleva den härliga känslan i kroppen av att vara ute och rört på sig.
Allt för ofta beskriver jag nog hårda, ibland tråkiga pass och för den som inte tränar blir nog dessa inlägg ännu en spik i kistan att inte börja röra på sig. Skall därför försöka att beskriva upplevelser på ett bättre sätt framöver.
Denna vecka har vi varit på en mini semester och hälsat på min syster och svåger i en stuga som de hyrt för en vecka.
I tisdags åkte vi iväg på morgonen för att besöka Halmstad äventyrsland innan vi vi anlände till stugan. En härlig dag i gassande sol innan vi kom fram till målet.
Då vi kommer till stugan någon km från Västersjön i nordvästra skåne så är de övriga på väg att traska iväg för ett bad poolen som låg centralt i stugområdet. Ett trevligt initiativ av "stugföreningen" med ett grönområde och pool för stugorna.
Medan de andra kastade sig i vattnet och allmänt tog det lugnt snörade jag på mig skorna för att upptäcka området samt få koll på vart man skulle bege sig för att fiska.
Kuperade vägar i tät skog gör det underbart att leta sig fram mot sjön. Hittade fiskeplatsen ganska snabbt, endast drygt 2 km till den....lite synd blev ju inte så lång sträcka om jag vände tillbaka nu, så jag var tvungen att ta mig en extra vända på en sidoväg, fortsatt härlig natur med trästugor, kohagar och sjön skymtandes mellan träden. Miljön ger en så underbar feeling, undrar egentligen vad som ger mest på en dylik runda, själva träningen eller den mentala kicken jag får av upplevelsen?
Tillbaka vid utgångspunkten är det bara att rycka av sig skor och tröja - sedan en snabb dusch innan jag kastar mig i poolen, så underbart svalkande och skönt! Sedan blev det att grilla och en eller två riktigt goda öl :-)
På morgonen efter blev det en ny runda, varm morgon sol något längre löpning denna dag, om möjligt var det ännu bättre nu. Fortsatte förbi fiskplatsen och kom in på mindre vägar för att till slut vara inne på en liten grusväg före det var tid att vända och kuta tillbaka till stugan.
Solstrålarna strilandes genom lövverket och stigande värme gjorde att passet blev något svettigt och denna svensken avslutade med "snygg löpning i bar överkropp".
Tillbaka vid stugan hade kära släktingar dukat fram frukosten och den tillsammans med ett par goda koppar kaffe satt riktigt fint!
Tillbaka i Ystad var det helt plötsligt torsdag kväll och det innebär ju intervaller. Sommarvärmen var denna kväll som bortblåst och det låg regn i luften. Kvällens pass skulle ännu en gång bestå av långa intervaller, 1 km, 2 km och som avslutning 3 km. Kort vila mellan varje gjorde att farten blev något lidande, men tror att jag höll ihop ganska bra trots allt, snittade mellan 3.45-3.50 beroende på distans. På sista intervallen öppnade himlen upp sig och en hyfsad skur gjorde att man var genomblöt då passet var klart.

Kommentarer
Postat av: Alice

En löparblogg! :)

det var något nytt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback